Πρόκειται για πρώιμο, εξαιρετικής αρτιότητας (κωπήλατο- ιστιοφόρο) ποντοπόρο πλοίο μικτής χρήσης, που ανέδειξαν τη Μινωική Κρήτη σε κυρίαρχο των θαλασσών μέχρι το 14ο π.Χ. αιώνα. Το πλοίο αυτό έχει πολλές ομοιότητες με τα αιγυπτιακά πλοία της ίδιας εποχής. Το ομοίωμα είναι υπό κλίμακα 1:15. 
Πολεμικό κωπήλατο πλοίο με τρεις σειρές κουπιών σε κάθε πλευρά (σύνολο 170). Αποτέλεσε το αριστούργημα της αρχαιοελληνικής ναυπηγικής τέχνης και το πλέον ένδοξο πολεμικό πλοίο κατά τους Περσικούς πολέμους. Η πλοήγηση επιτυγχανόταν με τα δύο μεγάλα κουπιά της πρύμνης. Επικουρικά διέθετε ένα μεγάλο τετράγωνο ιστίο στο μέσον της και ένα μικρότερο στην πλώρη της. Το πλήρωμά της συνήθως αποτελούσαν 170 κωπηλάτες, 10 ναύτες, 14 οπλίτες, 5 αξιωματούχοι και ο κυβερνήτης. Το μήκος της έφθανε τα 40 μέτρα, το πλάτος της τα 5,20 μέτρα και το βύθισμά της τα 1,10 μέτρα. Η ταχύτητά της έφθανε τα 12 ναυτικά μίλια την ώρα. Το συγκεκριμένο ομοίωμα αποτελεί αντίγραφο της τριήρους με το όνομα «Ολυμπιάς», ανακατασκευασμένης από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό σε σχέδια των Βρετανών Κόουτς και Μόρισον, υπό κλίμακα 1:46. 
Ιστιοφόρο φορτηγό πλοίο, κατά την αρχαιότητα. Στην αρχική του μορφή ήταν κοίλο και χωρίς κατάστρωμα. Έφερε ένα  η δύο τετράγωνα πανιά, ενδεχομένως δεν έφερε κουπιά. Εκτός από τους Έλληνες, το χρησιμοποιούσαν και οι αρχαίοι Αιγύπτιοι. Ένα τέτοιο βυθισμένο πλοίο, τύπου «Ολκάς», εντόπισε, σε άριστη κατάσταση, το 1967 ο Αμερικανός αρχαιολόγος Μάικλ Κάτζεβ, που στη συνέχεια ονομάστηκε «Κυρήνεια», λόγω της θαλάσσιας περιοχής όπου βρέθηκε. Το ναυάγιο και, ιδιαίτερα, το σκαρί που διασώθηκε έχουν μεγάλη σημασία για την μελέτη των αρχαίων πλοίων. Το παρόν ομοίωμα είναι υπό κλίμακα 1:20. 
Copyright © 2016 Sofikitis Handmade Ships. All Rights Reserved. by Great Way IT