Ήταν το μεγαλύτερο μέχρι τότε Ελληνικό πολεμικό πλοίο. Ναυπηγήθηκε στην Τεργέστη και κατέπλευσε στην Ελλάδα το 1869. Ήταν ελικοφόρο ατμόπλοιο με ιστιοφορία δρόμωνα. Είχε μήκος 70 μ. πλάτος 11,6 μ. βύθισμα 5,15 μ. και ανέπτυσσε ταχύτητα 9 κόμβων. Αρχικά έφερε οπλισμό αποτελούμενο από 2 πυροβόλα των 9 ιντσών (22,9 εκατοστών) και 10 πυροβόλα των 6 ιντσών (12,2 εκατοστών), ενώ μετά το 1880 έφερε 6 πυροβόλα των 6.70 ιντσών (17 εκατοστών) και 4 πυροβόλα των 2.96 ιντσών (7,5 εκατοστών). Έλαβε μέρος στον πόλεμο του 1897. Από τη ναυπήγησή του είχε προβλήματα στεγανότητας, γι αυτό και παροπλίστηκε σχετικά σύντομα. Το παρόν ομοίωμα είναι υπό κλίμακα 1:82  
Είναι ο χαρακτηριστικότερος τύπος βάρκας της Ύδρας. Πολλοί Υδραίοι ψαράδες και ιδιαίτερα σφουγγαράδες με αυτά τα μικρά σκάφη όργωναν το Αιγαίο και έφταναν ακόμη μέχρι τις ακτές της Βόρειας Αφρικής. Το πανί που χρησιμοποιούσαν ήταν συνήθως το λατίνι ή η ψάθα. 
Η εικονιζόμενη είναι ομοίωμα εκπαιδευτικής βάρκας του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού του πρώτου μισού του 20ου αιώνα, με δέκα κουπιά και πανί λατίνι. Το χαρακτηριστικό γνώρισμα αυτής της βάρκας είναι ότι το πέτσωμά της (εξωτερική επένδυση), δεν είναι λείο, αλλά το ένα μαδέρι καλύπτει μέρος του αμέσως προηγούμενου σχηματίζοντας έτσι ένα μικρό σκαλοπάτι, κατά τη συνήθεια της βορειοευρωπαϊκής ναυπηγικής παράδοσης. 
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Περάματος, είναι η μορφή της πλώρης και της πρύμνης του. Τα Περάματα είναι σκάφη οξύπρυμνα και οξύπλωρα. Το ποδόσταμο της πρύμνης ήταν ευθύ, με ελαφριά κλίση προς τα πίσω, ενώ το ποδόσταμο της πλώρης τους ήταν επίσης ευθύ με μεγαλύτερη κλίση προς τα εμπρός απ’ ότι αυτό της πρύμνης. Τα Περάματα αν και θεωρούνται πλατιά σκάφη, είχαν στενότερο κατάστρωμα απ’ ότι τα τρεχαντήρια. Έφταναν τους 400-500 τόνους και ήταν από τα μεγαλύτερα ελληνικά σκάφη. Η βασική χρήση του σκάφους αυτού ήταν για την μεταφορά εμπορευμάτων καθώς και για την αλιεία. Σήμερα επίσης υπάρχουν παλαιά Περάματα που έχουν μετασκευαστεί σε σκάφη αναψυχής. Το παρόν ομοίωμα είναι υπό κλίμακα 1:40.  
Τα παραδοσιακά ξύλινα σκάφη είχαν πρωτοσχεδιαστεί για εμπορικά εξυπηρετώντας τις μεταφορές μεταξύ των νησιών, και μεταξύ των λιμανιών σε όλη τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα το 18ο και 19ο αιώνα, γι’ αυτό είχε μεγάλο πλάτος και βάθος. Το παρόν ομοίωμα είναι υπό κλίμακα 1:25.  
Σκαρί-παραλλαγή του τρεχαντηριού. Η διαφορά του από το τρεχαντήρι είναι ότι το ποδόσταμα στην πλώρη ανεβαίνει ίσια (σχεδόν κάθετα προς την καρίνα) κι όχι καμπυλωτά, όπως στο τρεχαντήρι. Παλιότερα, Το μπότι χρησιμοποιούνταν ως εμπορικό σκάφος. Σήμερα το συναντάμε μόνο ως μικρό αλιευτικό, με το μέγεθός του να κυμαίνεται μεταξύ 6,5 - 7 μέτρων. Το μπότι είναι ένα σκαρί που προσφέρεται για κωπηλασία, γι' αυτό και παλαιότερα, όταν όλα τα σκάφη ήταν κωπήλατα, το μπότι ήταν ένα πολύ δημοφιλές σκαρί. Το παρόν ομοίωμα είναι υπό κλίμακα 1:10  
Είναι οξύπλωρο και οξύπρυμνο σκαρί. Παλιότερα εξοπλιζόταν με μονό ή διπλό κατάρτι και τα πανιά που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτό ήταν το λατίνι, η σακολέβα, η μπούμα, η ψάθα και ο φλόκος. Σήμερα το τρεχαντήρι κινείται αποκλειστικά με πετρελαιοκινητήρες, ενώ το κατάρτι, που εξακολουθεί να υπάρχει σε ορισμένα, έχει μάλλον διακοσμητικό ρόλο, αν και είναι πολύ εύκολο με ένα μικρό λατίνι να κινηθεί και χωρίς κινητήρα. Το τρεχαντήρι σήμερα είναι το σκαρί που κυριαρχεί στην παράκτια αλιεία και το βρίσκουμε από πολύ μικρά μεγέθη, της τάξης των 5,5 με 6 μέχρι και 12 μέτρα. Έχει αποδειχθεί το πιο αξιόπιστο σκαρί για τα νερά του Αιγαίου, έχει εξαιρετική πλεύση στις άσχημες καιρικές συνθήκες, λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους, και γι' αυτό το λόγο είναι το κυρίαρχο σκαρί του ελληνικού αλιευτικού στόλου. Το παρόν ομοίωμα είναι υπό κλίμακα 1:13. 
Τρικάταρτο σκάφος που αποτελούσε αναπόσπαστο μέρος του στόλου του Βασιλικού Ναυτικού της Αγγλίας. Εμφανίστηκε στα μέσα του 18ου και χρησιμοποιήθηκε μέχρι τα μέσα του 19ου αιώνα με αποκορύφωμα τη δράση του στους Ναπολεόντειους πολέμους. Διακρινόταν για την πλούσια αρματωσιά του και έφερε τρεις σειρές κανονιών. Το παρόν ομοίωμα είναι 1:65 
Copyright © 2016 Sofikitis Handmade Ships. All Rights Reserved. by Great Way IT